10 DIY Planner Boards


Binnenkort ga ik samenwonen en ik kijk er echt heel erg naar uit. Ik leef er al een hele tijd naartoe en heb zo’n zin om alles samen te gaan doen. Altijd gezellig samen zijn en samen een huishouden runnen. Echt liever gisteren dan vandaag nog. Ik zie het gewoon helemaal zitten! Ik ben alleen heel erg chaotisch en ik vergeet snel en veel. Als ik iets niet direct opschrijf ben ik het over 5 minuten alweer vergeten. Zonder mijn agenda zou ik mijn eigen afspraken niet eens kunnen onthouden. Maar zometeen moet ik dus 2x zoveel gaan onthouden wil dat huishouden een beetje lopen… Zie je het voor je?  Ik heb me er wel eens druk om gemaakt, maar gelukkig is de oplossing heel simpel. Een planner-bord!!

10 DIY Planners - The Glitter Rebel

Een planner bord is een centraal punt in huis waar iedereen zijn bijzonderheden op kan schrijven. Het leuke aan een planner-bord is dat je heel gemakkelijk zelf een mooi exemplaar maakt. Je kan ze maken in alle soorten en maten, dus je hebt altijd iets wat je mooi vindt en wat bij je interieur past. Om wat inspiratie op te doen voor het bord dat ik voor ons toekomstige stulpje ga maken, ben ik aan het “neuzen” gegaan. De 10 leukste heb ik hier voor je op een rijtje gezet.

 1.   Ohhh … Hmmm ….- Wandkalender

1

 

Deze mooie wandkalender is gewoon gemaakt van washi-tape en stickers op de muur. Met leuke kleurige post-it’s vul je deze vrolijke, low-budgetkalender. Voor meer foto’s en uitleg (is alleen wel in het Duits, hallo talenknobbel!) klik je op de naam.

2.   Simple Shapes – Schoolbord Kalender Sticker

2

 

Deze sticker plak je op je muur en voilà: Een mooie vulling voor je muur die ook nog eens heel praktisch is! Natuurlijk kun je dit ook gewoon op je muur verven met behulp van een waterpas, linaal of meetlint, afplaktape en schoolbordverf.

 3.   Scrapbook Papier in Fotolijstjes

3

 

Heel simpel maar heel doeltreffend. Je neemt een fotolijst of collagelijst en je stopt er papier in met een leuke print. Je koopt wat whiteboard-stiften en je kunt er tegenaan. Voor leuke printjes kun je naar de winkel, maar ook internet op. In dat geval is een goede kleurenprinter wel handig.

4.   Darling Doodles – DIY Dry Erase Calendar

4

 

Deze mooie lijst is op hetzelfde idee gebaseerd. Alleen is hiervoor een speciaal maandoverzicht ontworpen en uitgeprint. Wanneer je dit achter het glas plaatst, heb je een herbruikbare kalender die er prachtig uitziet. Je kan je eigen gang gaan met het maken van een mooi overzicht, maar je kan ook zoeken naar leuke printables.

5.   RevivedVintage – Schoolbord met Lijst

5

 

Je ziet ze overal, maar dat is ook voor een reden. Het is simpel en mooi. Je verft een mooie lijst in een kleur naar eigen keuze, je verft de achtergrond of een triplexplaat met schoolbordverf en je hebt een geweldige basis voor een muurplanner.

6.   Jenna Burger – Persoonlijke Kalender

6

 

Wat ik mooi vind aan deze kalender is het “custom” gevoel dat je krijgt. Door de header te voorzien van je familienaam en zelfgekozen printjes en kleurtjes krijg je gelijk een huiselijk gevoel. Een leuke washi-tape geeft een extra kleurboost.

7.   Serendipity Refined – Luxe Schoolbordplanner

7

 

Kimberly van Serendipity Refined maakt hier een schoolbord van een heel ander niveau. Door extra latjes en een kroon toe te voegen krijgt deze planner een hele luxe uitstraling. Iets bewerkelijker dan alleen een lijst spuitverven, maar zeker de moeite waard als je het resultaat ziet.

8.   Mary’s Mind Metropolis: Dry Erase Board

8

 

Je kan natuurlijk ook gewoon naar de markt of een stoffenwinkel gaan en een mooi printje uitzoeken. Stop het in een lijst en je hebt een prachtige kalender. En als je kussens op de bank legt van dezelfde stof ben je weer helemaal mixy-matchy.

9.   Southern Living – Prikbord Muurplanner

9

 

Even wat minder populair, maar heel mooi en praktisch: het ouderwetse prikbord. Met rollen kurk en tape kom je al een heel eind. Voeg stof en scrapbook papier toe voor meer kleur. En met magneet- en schoolbordverf kun je een heel gevarieerde planner maken.

10.   Jennifer E. Snyder – Washi Tape Whiteboard

10

 

Simpel, kleurrijk en doeltreffend. Zoek een whiteboard met de juiste afmetingen voor jou en kies een paar mooie washi tapes. Even meten en rekensommetjes maken voor je begint te plakken en het grootste werk heb je al gedaan.

 

Een paar dagen geleden heb ik inkopen gedaan voor mijn eigen muurplanner. Ik wacht nog even tot ik vrij ben en het weer ook eens mee zit… To be continued!

Welke soort planner zou jij kiezen? Schoolbord, prikbord of dry erase?

Liefs,
Anous

Geef een reactie

